Wednesday, January 9, 2013

Tervis: Superfoods - Klorella pulber


Teine postitus superfood'ist :) esimese leiate SIIT.
Tänaseks superfoodiks on siis Chlorella pulber - eestipäraselt lihtsalt klorella (on saadaval ka tablettidena).

Mis on Klorella? Klorella on emeraldroheline (hästi-hästi tumeroheline) mageveevetikas, mis kasvab looduslikult järvedes ja tiikides.
Klorella on vähemalt 60% ulatuses toorvalk. Täisväärtusliku valguna sisaldab see kõiki üheksat vajalikku aminohapet.

Miks tarbida Klorellat? Klorella on looduslik mürkainetest vabastaja. See on looduslik viis oma keha toksiinidest vabastamiseks! Selle kiulised rakuseinad seovad raskeid metalle, sünteetilisi kemikaale ja teisi mürkaineid, muutes lihtsamaks nende kehast väljutamise. Samuti edendab see seedetakti looduslike bakterite tasakaalu, mis leevendab haavandeid, kõhukinnisust ja teisi soolega seotud probleeme.

Kuidas Klorellat kasutatakse? Klorella pulber on väga tugeva vetikalise lõhnaga, ning maitse meenutab mulle kõige enam muru/mulda. Tegelikult peaks see maitse kirjade järgi meenutama rohelist teed, aga minu meelest see küll täitsa tõele ei vasta. Klorellat võib segada mahla, salatikastme, smuuti või mõne muu vedeliku sisse.

Soovitatav päevane kogus on 1tl või rohkem.


Ise kasutan Klorellat smuutide sees, kuna nii on see minu jaoks kõige talutavam ning maitset ei ole nii väga tunda. Ülaloleva pildi peal on maasika-basiiliku smuuti (külmutatud maasikad, 1 banaan, 5-6 lehte basiilikut, vesi) millele lisasin 1tl Klorella pulbrit. Värvi annab see pulber ikka mõnuga! Lisaks jääb smuutile veidi vetika lõhna juurde, aga see on õnneks täitsa talutav.

Miks mina kasutan Klorella pulbrit? Suvi ei ole enam kaugel! Haha.. tegelikult olen lihtsalt oma keha umbes pool aastat korralikult nuumanud ja kahjuks palju organismile kahjulikku kraami söönud. Seetõttu hakkasingi uurima superfoodside kohta ja järjest proovin neid. Tahaks organismi korralikult ära puhastada ja ega mõni kaotatud kilo ka halba teeks :)

Kuidas teiega on - julgeksite proovida selliseid tooteid, või pigem usute ainult trenni tegemisse, et üleliigset keharaskust kaotada? 

K.

9 comments:

Anonymous said...

kust seda saada?:)

Katre said...

Ei tea kas tabletid sama tõhusad? Oleksid äkki maitse tõttu paremad manustada?

Kristiina said...

Anonymous - Pulbrit saab osta Mahemarketist ja olen superfoodse näinud ka Apotheka apteekides.. lisaks kindlasti ka muudes ökopoodides. Netist saad ka tellida, siit: http://www.bewellsportstore.com/chlorella-pulber-150g-planetbio

Katre - Tablette kindlasti parem manustada, palju lihtsam ja meeldivam, aga ise usun, et need ei ole nii tõhusad. 100% kindel pole, aga pulber peaks kiiremini imenduma ja võibolla on tulemused lihtsalt kiiremini näha :)

Killu S2de said...

Tellisin ka selle pulbri ja ma ei tea, kas suudan seda juua (panin smuuti sisse ühe teelusikatäie). See maitse on nii intensiivne! Mul olid külmavärinad peal ja kartsin, et oksendan kõik välja, aga suutsin ühe klaasi alla vägistada. Arvan, et järgmisel korral panen ainult pool lusikatäit või siis vähemgi. Tubli, et sa selle maitse välja oled kannatanud!

Kristiina said...

Kui suure smuuti sa tegid? Võibolla aitab ka see, kui teed lihtsalt suurema smuuti (0,5l näiteks).. ma ise joon nüüdseks juba ka jogurti sees (näiteks haps), siis on maitse eriti tugev, aga klaasitäie jogurtit suudan paari lonksuga ära juua, siis ei ole nii hull :D
Eks see võtab harjumist tõesti! :)

Killu S2de said...

Ma panin klaasi sisse smuutit ja segasin ühe lusikatäie pulbrit sinna sisse. Homme segan vähem. Üritan maitsega end harjutada, aga kui ei harju, siis tellin tabletid. Tänane smuuti joomine oli niivõrd karm kogemus! Guugeldasin veel, et kas teised ka virisevad maitse üle, aga minu üllatuseks on see maitse paljudele pigem neutraalne.

Kristiina said...

Kas ostsid valmis smuuti? Kui võimalik, siis tee enda smuuti ise ja lisa algkomponentide juurde kohe klorella pulber (3g umbes) ning blenderda kõik koos läbi, siis ei ole klorella maitset peaaegu tundagi. Minu jaoks on ka see maitse ikka üsna jube, näiteks kui jogurti sisse segan, aga tõesti ise valmistatud smuuti sees ei ole tunda :)

Anonymous said...

Kas tarbid Klorellat jätkuvalt? Kas on mingeid tulemusi-muutusi kah märgata? Ise olen juba ammu plaaninud osta aga täna alles jõudis see pulber minu koju. Esimese lusikatäie proovisin veega, võiks öelda et üsna jube. Järgnevad korrad proovin jogurtiga.

Kristiina said...

Klorella sai mul paar nädalat tagasi otsa ja otsustasin proovida nisuorase pulbrit, mis peaks olema enam-vähem sama mõjuga. Aga tulemusi on! 1. nägu on jumekam - päris ausalt kohe! 2. pärast söömist pole enam kõhus sellist rasket tunnet, mis oli enne minu suur probleem. 3. ma ei tea, kas see on tingitud klorellast, aga juuksed on kuidagi kiiresti kasvama hakanud. 4. seedimine on korras ja kiirem kui kunagi varem.

Maitse on üsna jälk jah, aga soovitan seda esialgu lisada isetehtud smuuti sisse, et maitsega harjuda. Kui jogurti sisse segad, siis kindlasti ainult 1tl, muidu läheb maitse liiga jubedaks minu meelest :D Edu!